Reklamačný poriadok Topvolt s.r.o.

  1. Všeobecné ustanovenia

 

  • Tento reklamačný a záručný poriadok spoločnosti Topvolt s. r. o. so sídlom Slovenská Nová Ves 169, 919 42, IČO: 55 435 530, DIČ 2121983908, zapísané v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Trnava, oddiel Sro, vložka č. 54081/T (ďalej len „spoločnosť“) informuje zákazníkov o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, možnosti odstúpiť od zmluvy a o zmluvných zárukách vyplývajúcich z uzavretej zmluvy o dielo medzi spoločnosťou a zákazníkmi, ktorí sú spotrebiteľmi v zmysle zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník a zákona č. 250/2007 Z.z, o ochrane spotrebiteľa, obidva zákony v platnom a účinnom znení, s prihliadnutím k spresneniam v tomto Reklamačnom poriadku, (ďalej len „zmluva“).

 

  • Pokiaľ zákazník uzatvára so spoločnosťou zmluvu o dielo v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania, a nespĺňa tak definíciu spotrebiteľa podľa zákona č 40/1964 Zb., Občianskeho zákonníka a ak neustanovuje zmluva medzi spoločnosťou a zákazníkom inak, tento reklamačný a záručný poriadok sa nepoužije.

 

  • Uzavretím kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom. Definície pojmov obsiahnuté v tomto Reklamačnom poriadku majú prednosť pred definíciami vo VOP. Pokiaľ tento Reklamačný poriadok pojem nedefinuje, chápe sa vo význame, v akom je definovaný vo VOP. Ak nie je definovaný ani tam, chápe sa vo význame, v akom ho užívajú platné a účinné právne predpisy.

 

 

  1. Práva z vadného plnenia (reklamácia)

 

  • Spoločnosť za podmienok stanovených zákonom zodpovedá zákazníkovi, že dielo pri odovzdaní nemá vady, najmä, že dielo:
  • má vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, také vlastnosti, ktoré spoločnosť popísala alebo ktoré zákazník očakával s ohľadom na povahu diela;
  • sa hodí na účel, ktorý na jeho použitie spoločnosť uvádza alebo na ktorý sa dielo tohto druhu obvykle používa;
  • zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola kvalita alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy;
  • je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti; alebo
  • vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

 

  • Zákazník je oprávnený uplatniť u spoločnosti právo z vady (ďalej len „reklamácia“), ktoré sa vyskytne na diele v dobe 24 mesiacov od jeho prevzatia.

 

  • Zákazník má práva z chybného plnenia v závislosti od toho, či vada predstavuje podstatné alebo nepodstatné porušenie zmluvy. Podstatné je pritom také porušenie povinnosti, o ktorom spoločnosť už pri uzavretí zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by toto porušenie predvídala; v ostatných prípadoch sa má za to, že porušenie podstatné nie je.

 

 

  • V prípade podstatného porušenia zmluvy má zákazník právo:
  • na odstránenie vady dodaním nového diela alebo jeho časti bez vady alebo dodaním chýbajúceho diela či jeho časti,
  • na odstránenie vady opravou diela,
  • na primeranú zľavu z ceny diela, alebo
  • odstúpiť od zmluvy.

 

  • V prípade nepodstatného porušenia zmluvy má zákazník právo:
  • na odstránenie vady opravou diela, alebo
  • na primeranú zľavu z ceny diela.

 

  • Ustanovenia o zodpovednosti podľa čl. 2.2 sa nepoužijú pre vadu diela:
  • pre ktorú bola dojednaná v zmluve nižšia cena;
  • na opotrebenie diela spôsobené jeho obvyklým užívaním;
  • pri použitom diele na vadu zodpovedajúcej miere používania alebo opotrebenia, ktorú dielo malo pri odovzdaní zákazníkovi;
  • ak to vyplýva z povahy veci.

 

  • Zákazník môže požadovať dodanie nového diela bez vád iba, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané. Pokiaľ sa vada týka iba súčasti diela, môže zákazník požadovať len výmenu tejto časti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neúmerné, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady.

 

  • V prípade oprávneného vytknutia vady diela a uplatnenia práva na výmenu diela alebo jeho časti nezačína prevzatím nového diela alebo jeho časti plynúť nová lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia.

 

 

  • Spoločnosť nezodpovedá za vady diela, ktoré mohli byť zistené zákazníkom už pri odovzdaní, ale zákazník ich bez zbytočného odkladu nevytkol.

 

 

  1. Uplatnenie a priebeh reklamácie

 

  • Zákazník môže reklamáciu uplatniť:
  • doporučeným listom na adresu Topvolt s.r.o., Slovenská Nová Ves, 169, 919 42
  • e-mailom na adresu reklamacie@topvolt.sk

 

  • Zákazník je povinný v reklamácii uviesť podrobný popis reklamovanej vady diela (popis vady, pozícia vadného časti diela a pod.).

 

  • O reklamácii spoločnosť rozhodne ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba na odborné posúdenie vady. Reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa zákazník so spoločnosťou písomne nedohodne inak. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, ako by išlo o podstatné porušenie zmluvy.

 

 

  • Spoločnosť vydá zákazníkovi písomné potvrdenie, v ktorom uvedie, kedy zákazník uplatnil reklamáciu, čo je jej obsahom a aký spôsob jej vybavenia požaduje. Po vybavení reklamácie poskytne spoločnosť zákazníkovi potvrdenie obsahujúce dátum a spôsob vybavenia reklamácie, vrátane prípadného potvrdenia o vykonanie opravy a dobe jej trvania. Tieto dokumenty spoločnosť zašle na e-mail alebo doporučeným listom na adresu zákazníka uvedenú v reklamačnom formulári alebo v zmluve.

 

  • Zákazník je povinný zabezpečiť uchovanie diela v stave ku dňu zistenia vady a uplatnenia reklamácie, a to až do okamihu posúdenia vady diela spoločností (prípadne jej autorizovanou či poverenou osobou). Zákazník je však povinný po zistení existencie vád na diele vykonať nevyhnutné opatrenia vedúce k zabráneniu vzniku ďalších škôd na diele.

 

 

  • Za účelom posúdenia oprávnenosti reklamácie a následnému zhodnoteniu reklamované vady je zákazník povinný umožniť spoločnosti alebo jej poverenej osobe v dohodnutý deň a čas prístup k miestu, kde sa dané dielo nachádza, a vytvoriť jej zodpovedajúce podmienky na posúdenie oprávnenosti reklamácia. Ak nebude táto potrebná prehliadka v uvedenom termíne umožnená, môže dôjsť k posunutiu termíne, kedy spoločnosť začne s prípadným odstraňovaním vady (jedná sa o predĺženie primeranej doby k odbornému posúdeniu vady). V takom prípade sa spoločnosť nedostáva do omeškania s riešením reklamácia, pretože prekážka nastala na strane zákazníka.

 

  1. Záverečné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok je platný od 1. 7. 2023 a ruší platnosť predchádzajúcich reklamačných poriadkov. Tento reklamačný poriadok je k dispozícii v sídle predávajúceho alebo ako dokument na stránke www.topvolt.sk.